Botilbudsleder til Allerød Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af en spændende og innovativ arbejdsplads, hvor fokus er på at udvikle de bedste og mest kvalificerede tilbud til kommunens borgere? Så kan det være, det er dig vi søger.

Vi søger en fagligt dygtig og erfaren botilbudsleder med tiltrædelse 1. oktober 2023 til at udvikle drift, sammenhæng og kvalitet i kommunens botilbud. Stillingen er på 37 timer om ugen. Fleksibilitet i forhold til arbejdstider må påregnes.
 
Om os
Vi er pt. to virksomheder med udførende funktioner inden for den samlede Borgerservice i Allerød Kommune, som er i en spændende og konstruktiv proces med mulig sammenlægning til én virksomhed. 

Vi er samtidig i en udviklingsfase på botilbudsområdet og derfor indebærer stillingen spændende indflydelse på videreudvikling af organiseringen, med planer om flere botilbudspladser ud over de nuværende 39 pladser, som er fordelt på et botilbud/opgangsfælleskab til unge, som har psykiatriske udfordringer og to døgntilbud til borgere med udviklingshæmning og en klub. 

Vi er en tværfagligt sammensat personalegruppe på samlet set 60 medarbejdere, som er forankret i forskellige teams og funktioner. Vi beskæftiger os med en bred vifte af udførende indsatser. Vi tilbyder mentorstøtte, bostøtte, beskæftigelsesrettet coaching- og ressourcemobiliserende forløb, selvforståelses forløb og fast åben rådgivning og specialiseret neurofaglig indsats. Hertil kommer opsøgende indsats og psykiatrisk hjemmepleje, være- og aktivitetssted. Indsatserne henvender sig til borgere med et bredt spektrum af behov for hjælp fra afgrænsede rehabiliterende forløb i forhold til job- eller uddannelsesmuligheder til borgere, som har behov for længerevarende, vedligeholdende støtte og hjælp.  

Omdrejningspunktet for vores arbejde er, at borgerne bliver tilbudt samarbejde i én sammenhængende helhedsorienteret plan. Således er botilbuddenes indsatser en del af borgerens egen samlede plan, nemlig én plan, der omfatter bolig-, sundhedsfaglige-, beskæftigelsesrettede- og social indsatser. 

Om stillingen
Dine væsentligste arbejdsopgaver bliver ledelse, der sikrer faglig kvalitet i botilbuddene for borgerne, og personaleledelse og styring af drift. Dette sker i samarbejde med hvert af botilbuddenes teamkoordinatorer. Der vil fra start være fokus på videreudvikling af en stærk og refleksiv pædagogisk praksis, hvor ressourcer bliver anvendt med højst opnåelige kvalitet og effekt for borgerne i botilbuddene. Den faglige indsats er derfor rettet mod opnåelse af højst mulige niveau af den enkelte borgers udviklingspotentiale med afsæt i empati og omsorg for den enkelte som grundlæggende værdi.

Du refererer til den overordnede leder af afdelingen. Der vil i dette samarbejde kontinuerligt være fokus på at lede og udvikle afdelingens drift og kvalitet i henhold til Allerød Kommunes mål og udviklingsretning. 

Om dig
Vi forventer, at du:

  • har en social-, pædagogisk- eller sundhedsfaglig uddannelse og erfaring med ledelse af botilbud
  • har en lederuddannelse
  • har lyst til at indgå i et nært og forpligtende ledelsessamarbejde med afdelingens overordnede leder og tværfagligt med hele ledelsesgruppen i Borgerservice
  • har lyst og kompetencer til udvikling af området 
  • har gode mundtlige og skriftlige kommunikative kompetencer og er tydelig i din kommunikation
  • inddrager din naturlige relationsskabende erfaring i ledelsesrummet og opnår følgeskab
  • har en bredt funderet teoretisk viden på det psykiatrifaglige og pædagogiske område
  • er stærk på metodisk udviklingsarbejde
  • er stærk på sikring af og dokumentation af effekt og kvalitet
  • har engagement, er fleksibel og har gode samarbejdsevner
  • har lyst til faglig- og personlig udvikling via supervision og faglig sparring
  • vil medvirke til at skabe værdi for borgerne i Allerød Kommune.

 
Derfor skal du vælge os
Vi er en spændende og innovativ arbejdsplads, hvor fokus altid er på at udvikle de bedste og mest kvalificerede tilbud til borgere. 

Vi tilbyder dig:

  • en arbejdsplads, der altid er i positiv udvikling og vægter den faglige kvalitet
  • et fagligt interessant, ansvarsfuldt og krævende arbejde
  • en engageret, tværfaglig sammensat personalegruppe
  • en arbejdsplads, hvor vi er stolte af de faglige resultater, vi skaber
  • en arbejdsplads, hvor høj social kapital, høj trivsel og lavt sygefravær er vigtige mål 
  • et godt og tillidsbaseret samarbejde 


Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne. Du kan læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag her.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst. Vi vil ved samtalen spørge til dine lønforventninger.

Du er velkommen til at kontakte leder Anne Bergman på 20 90 12 51 eller socialchef Gitte Overgaard på 22 72 82 21 for at høre nærmere om stillingen. Du kan også læse mere på vores hjemmeside https://alleroed.dk.
 
Du uploader din ansøgning via linket i annoncen senest 20. august 2023. 

Vi forventer at holde første runde ansættelsessamtaler 23. august 2023. For de ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, vil der være en test 25. august 2023. Tilbagemelding på test vil ske 28. august 2023. Anden samtalerunde er planlagt til 29. august 2023.
 
Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c2539b06)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune - Borgerservice, Bjarkesvej, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=c2539b06&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880445

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet